Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- Didactics of social education --- waardenopvoeding --- Flanders --- Enseignement --- Onderwijs --- History --- Histoire --- Study and teaching (Secondary) --- Etude et enseignement (Secondaire) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- Waardevorming ; onderwijs ; Vlaanderen --- #VCV monografie 1999 --- #A9906A --- 456.6 --- Didactiek --- Empirisch onderzoek --- Geschiedenis --- Historisch besef --- Historische vaardigheden --- Secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Academic collection
Choose an application
Chronometer bevat een rijke waaier van verhalen, educatieve speoen en opdrachten die gebruikt kunnen worden in beide jaren van de eerste graad en bij elke methode die momenteel op de markt is. Bovendien bevat dit werkboek impulsen om doelgericht te werken aan remediëring en verdieping van historische vaardigheden in de andere graden van het secundair onderwijs.
Geschiedenis --- Didactische werkvormen --- C3 --- geschiedenis --- secundair onderwijs (x) --- 485.6 --- historische verhalen --- bronnen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- schoolboeken --- 900.22 --- Historische vaardigheden --- Historische verhalen --- Maatschappij --- Referentiekader --- Ruimte --- Tijd --- 485.55 --- Geschiedenis: handboek secundair onderwijs --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Kunst en cultuur --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis: hand- en leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactische werkvorm --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Didactics of history --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- Secundair onderwijs. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Dit boek toont met concrete voorbeelden aan dat bepaalde vernieuwingen in het geschiedenisonderwijs niet alleen mooie theorieën zijn, maar dat ze ook haalbaar zijn in de concrete klaspraktijk. Het opent met een verduidelijking van wat het funderend uitgangspunt van historische vorming is. Vervolgens worden de fundamentele leerdoelen die hieruit voortvloeien theoretisch toegelicht en aan de hand van relevante en heldere voorbeelden geconcretiseerd. Verder wordt aangetoond hoe de onderzoekende methode het mogelijk maakt om de gestelde leerdoelen van historische vorming ook daadwerkelijk te realiseren.
Geschiedenis. --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- Sociology --- Didactics of history --- Flanders --- geschiedenis --- geschiedenis, schoolvak --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- secundair onderwijs --- 456.6 --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Geschiedenis --- Historische kritiek --- Historische vaardigheden --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- 485.6 --- Documenten --- 485.6 ) Geschiedenis - Maatschappijleer - s.o --- geschiedenisonderwijs --- historische vorming --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedeniswetenschap ; methodiek --- 485.55 --- Geschiedenisonderwijs --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- 94 --- 372.8 --- Pedagogie --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- #BSCH: vak : geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|